Arn - Riket vid vägens slut



Var på Sverige premiären igår av filmen Arn Riket vid vägens slut. Den andra och sista filmen i Arn sagan. Handlar om Arn , en ung gosse som växer upp till en riddare och ska rädda Sverige :), massa kärlek, dramatik, släkt fejder, fältslag och svensk historia. Den första filmen tyckte jag verkligen om , faktiskt bättre än film nummer två. Tycker att andra filmen va riktigt bra, snyggt gjord och intressant, klart man blir berörd och vill veta vad som händer hela tiden :) Men den e bara 2 timmar lång drygt och finns så jäkla mycket som skall berättas hela tiden om historien, blir lite rörigt ibland tycker jag. Om jag förstått rätt så är Arn böckerna tre st och filmerna nedbantade till två, så förstår att det kanske e svårt att trycka ner allt på två filmer.  Men ah, till det postiva så som sagt riktigt spännande , skit snyggt för att va en svensk film, stämingsfullt :D Skulle varit ännu coolare om dem gjort en trilogi , fast det blev väl för dyrt. 

Betyg: 3,5 av 5




Kommentarer
Postat av: Dennis

Nice, får med ta och se den här jävla filmen antar jag.

2008-08-23 @ 12:03:15
URL: http://dennisklarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0