En varmare tid...

Jag måste erkänna att jag e riktigt orolig över klimtatförändringar i världen, Sverige. Vi människor har verkligen noll koll på vädret, klimatet, vad som helst kan hända känns det som om man liksom inte ändrar sitt sätt att leva. Det som suger är att bara för att vi i lilla Sverige skulle sluta köra bil t,ex, om vi sluta använda el, om vi sluta göra ditt och datt skulle det ändo inte bli nån förbättrning - Det är dem stora bjässarna i öst Kina, Indian och feting USA som måste ändra sitt sätt att leva radikalt... ! Klart att vi i Europa kan gå i frammarch o visa vägen , det gör vi väl oxå, bara att se på vårat skyhöga bensinpris - Hatar förresten att priset på bränsle e så dyrt men e väl ända sättet ? Få folk köpa billigare bilar. Nej fan jag e orolig verkligen. Tycker somrarna e så jäkla kalla och vintrarna allt för varma och utan snö , det regnar för mycket , det haglar på sommaren etc. Troligtvis kommer jag kanske inte se så superstor skillnad i mina levnadsår , men nästa generation lär kanske få det tufft?

Anledningen till att jag just skriver detta idag är pga av en artikel jag läste igår i en tjej tidning faktiskt som va intressant. Har kännt till problemet tidigare, men man blir alltid lika berörd så fort man läser något nytt.




Vita jular är ett minne blott om 10 år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0